W dniu 20 kwietnia Akademia Bezpieczeństwa Fundacji PZU realizowała w naszej szkole zajęcia edukacyjne dla uczniów klas 1-8, w zakresie bezpieczeństwa. Szkoła Podstawowa nr 1 została wybrana do realizacji tego projektu jako jedna ze szkół podstawowych województwa świętokrzyskiego. Celem przedsięwzięcia było zwiększenie wśród uczniów świadomości współczesnych zagrożeń oraz właściwego zachowania się wobec nich. Zajęcia odbywały się w czterech strefach:

- Strefa bezpiecznego ruchu i rozrywki

Tu uczniowie mogli sprawdzić swoje umiejętności w zakresie poruszania się na rowerach, elektrycznych hulajnogach, poznać podstawowe zasady ruchu drogowego, zapoznać się z niebezpieczeństwami jakie kryje za sobą brawura na drodze, sprawdzić na symulatorze dachowania realistyczne odwzorowanie sytuacji wypadkowej.

- Strefa bezpiecznego dorastania

To spotkanie z policjantem, w bloku tym poruszone były tematy związane z wszelkimi zagrożeniami płynącymi z Internetu mi; działanie grup przestępczych, hejt, bezpieczne korzystanie z portali społecznościowych, kont oraz aplikacji. Uczniowie przy pomocy symulatorów upośledzających zmysły po spożyciu alkoholu i narkotyków mogli uświadomić sobie zagrożenia jakie powodują te używki.

- Strefa teatru

W tej strefie odegrana została sztuka „Magiczne drzwi”. Podczas przedstawienia poruszone były takie zagadnienia jak: łamanie reguł, stawianie granic, asertywność, dopalacze, mocne przeżycia, bezpieczeństwo w domu i szkole.

- Strefa pierwszej pomocy

To pokaz udzielania pierwszej pomocy przeprowadzony przez ratownika medycznego, gry i zabawy z pierwszej pomocy z udziałem uczniów, konkursy ,filmiki instruktażowe o prowadzeniu działań w przypadku niepożądanych zdarzeń. Tu również uczniowie poznali cenne wskazówki jak radzić sobie z ograniczeniami wynikającymi z pandemii.

Zajęcia w poszczególnych strefach dostosowane były do poszczególnych grup wiekowych, a sposób ich prowadzenia przez specjalistów aktywizował wszystkie dzieci.

Uczniowie bardzo chętnie i z wielkim zainteresowaniem brali udział w poszczególnych blokach zadaniowych. W ciągu jednego dnia mogli poznać zagrożenia jakie przed nimi stoją oraz poznać sposoby i metody reagowania i właściwego zachowania w trudnych sytuacjach.