POMOC PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNA
PROCEDURY ORGANIZACJI I UDZIELANIA
POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 1
IM. MIKOŁAJA KOPERNIKA W SANDOMIERZU
Akty prawne :
- Rozporządzenia Ministra Edukacji narodowej z dnia 17 listopada 2010 w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
- art. 22 ust. 2 pkt 11 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty
§ 1
- Szkoła udziela i organizuje uczniom uczęszczającym do niej, ich rodzicom oraz nauczycielom pomoc psychologiczno-pedagogiczną na zasadach określonych w rozporządzeniu.
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w szkole polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia oraz rozpoznawaniu indywidualnych możliwości psychofizycznych ucznia, wynikających w szczególności:
- z niepełnosprawności;
- z niedostosowania społecznego;
- z zagrożenia niedostosowaniem społecznym;
- ze szczególnych uzdolnień;
- ze specyficznych trudności w uczeniu się;
- z zaburzeń komunikacji językowej;
- z choroby przewlekłej;
- z sytuacji kryzysowych lub traumatycznych;
- z niepowodzeń edukacyjnych;
- z zaniedbań środowiskowych związanych z sytuacją bytową ucznia i jego rodziny, sposobem spędzania czasu wolnego, kontaktami środowiskowymi;
- z trudności adaptacyjnych związanych z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związanych z wcześniejszym kształceniem zagranicą.
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana w szkole polega na wspieraniu rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i dydaktycznych oraz rozwijaniu ich umiejętności wychowawczych w celu zwiększania efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów.
- Korzystanie z pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole jest dobrowolne i nieodpłatne.
§ 2
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczną
- Pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole udzielają uczniom nauczyciele, wychowawcy grup wychowawczych oraz specjaliści wykonujący w szkole zadania z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w szczególności psycholodzy, pedagodzy i doradcy zawodowi.
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest organizowana i udzielana we współpracy z:
- rodzicami uczniów;
- poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, w tym poradniami specjalistycznymi;
- placówkami doskonalenia nauczycieli;
- innymi szkołami i placówkami;
- sądowymi oraz innymi instytucjami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzież
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole jest udzielana z inicjatywy:
- ucznia;
- rodziców ucznia;
- nauczyciela, wychowawcy grupy wychowawczej lub specjalisty, prowadzącego zajęcia z uczniem;
- poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej;
- asystenta edukacji romskiej;
§ 3
- W szkole pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana uczniom w formie :
- klas terapeutycznych;
- zajęć rozwijających uzdolnienia;
- zajęć dydaktyczno-wyrównawczych;
- zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, socjoterapeutycznych oraz innych zajęć
- zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniem kształcenia i kariery zawodowej;
- porad i konsultacji.
- W szkole pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana rodzicom, nauczycielom w formie porad, konsultacji, warsztatów i szkoleń.
§ 4.
- Klasy terapeutyczne organizuje się dla uczniów wykazujących jednorodne lub sprzężone zaburzeniach dostosowania organizacji i procesu nauczania do ich specyficznych potrzeb edukacyjnych oraz długotrwałej pomocy specjalistycznej. Liczba uczniów w klasie terapeutycznej wynosi do 15.
- Zajęcia rozwijające uzdolnienia organizuje się dla uczniów szczególnie uzdolnionych oraz prowadzi się przy wykorzystaniu aktywnych metod pracy. Liczba uczestników zajęć wynosi do 8.
- Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze organizuje się dla uczniów mających trudności w nauce, w szczególności w spełnianiu wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej kształcenia ogólnego dla danego etapu edukacyjnego. Liczba uczestników zajęć wynosi do 8.
- Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne organizuje się dla uczniów z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi lub specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Liczba uczestników zajęć wynosi do 5.
- Zajęcia logopedyczne organizuje się dla uczniów z zaburzeniami mowy, które powodują zaburzenia komunikacji językowej oraz utrudniają naukę. Liczba uczestników zajęć wynosi do 4.
- Zajęcia socjoterapeutyczne oraz inne zajęcia o charakterze terapeutycznym organizuje się dla uczniów z dysfunkcjami i zaburzeniami utrudniającymi funkcjonowanie społeczne. Liczba uczestników zajęć wynosi do 10.
§ 5.
- Godzina zajęć rozwijających uzdolnienia i zajęć dydaktyczno-wyrównawczych trwa 45 minut, a godzina zajęć specjalistycznych – 60 minut.
- W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się prowadzenie zajęć specjalistycznych w czasie krótszym niż 60 minut, zachowując ustalony dla ucznia łączny czas tych zajęć.
- Zajęcia rozwijające uzdolnienia, zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze oraz zajęcia specjalistyczne prowadzą nauczyciele i specjaliści posiadający kwalifikacje odpowiednie dla rodzaju prowadzonych zajęć.
- Nauka ucznia w klasie terapeutycznej oraz udział ucznia w zajęciach dydaktyczno-wyrównawczych i zajęciach specjalistycznych trwa do czasu zlikwidowania opóźnień w uzyskaniu osiągnięć edukacyjnych wynikających z podstawy programowej kształcenia ogólnego dla danego etapu edukacyjnego lub złagodzenia albo wyeliminowania zaburzeń stanowiących powód objęcia ucznia daną formą pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
§ 6.
- Zajęcia związane z wyborem kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniem kształcenia i kariery zawodowej organizuje się w celu wspomagania uczniów gimnazjum w podejmowaniu decyzji edukacyjnych i zawodowych, przy wykorzystaniu aktywnych metod pracy. Zajęcia prowadzą nauczyciele, wychowawcy klas i specjaliści.
§ 7.
- Porady i konsultacje dla uczniów oraz porady, konsultacje, warsztaty i szkolenia dla rodziców uczniów i nauczycieli prowadzą nauczyciele, wychowawcy klas i specjaliści.
- Nauczyciele, oraz specjaliści w szkole prowadzą działania pedagogiczne mające na celu:
- rozpoznanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów, w tym uczniów szczególnie uzdolnionych, oraz zaplanowanie sposobów ich zaspokojenia,
- rozpoznanie zainteresowań i uzdolnień uczniów, w tym uczniów szczególnie uzdolnionych, oraz zaplanowanie wsparcia związanego z rozwijaniem zainteresowań i uzdolnień uczniów.
- W przypadku stwierdzenia, że uczeń ze względu na potrzeby rozwojowe lub edukacyjne wymaga objęcia pomocą psychologiczno-pedagogiczną, nauczyciel, wychowawca grupy wychowawczej lub specjalista informuje o tym niezwłocznie dyrektora przedszkola, szkoły lub placówki.
§ 8.
- Planowanie i koordynowanie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniowi w szkole jest zadaniem zespołu składającego się z nauczycieli, oraz specjalistów, prowadzących zajęcia z uczniem, zwanego „zespołem”.
- Zespół tworzy dyrektor szkoły:
- dla ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania lub opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej – niezwłocznie po otrzymaniu orzeczenia lub opinii;
- dla ucznia, który nie posiada orzeczenia lub opinii – niezwłocznie po przekazaniu przez nauczyciela, lub specjalistę informacji o potrzebie objęcia ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną.
- Dyrektor szkoły powołuje zespół i wyznacza osobę koordynującą pracę zespołu. Koordynatorem każdego zespołu jest wychowawca danej klasy, a w jego skład wchodzą nauczyciele uczący danego ucznia- załącznik nr 1 i nr 2.
- Do zadań zespołu należy:
- ustalenie zakresu, w którym uczeń wymaga pomocy psychologiczno-pedagogicznej z uwagi na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne, w tym szczególne uzdolnienia;
- określenie zalecanych form, sposobów i okresu udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia, a w przypadku ucznia posiadającego orzeczenie lub opinię – także z uwzględnieniem zaleceń zawartych w orzeczeniu lub opinii;
- zaplanowanie działań z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego i sposobu ich realizacji – w przypadku ucznia gimnazjum.
- Dyrektor szkoły na podstawie zaleceń zespołu ustala dla ucznia formy, sposoby i okres udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz wymiar godzin, w którym poszczególne formy pomocy będą ęć ustala się z uwzględnieniem godzin do dyspozycji dyrektora szkoły.
- O ustalonych dla ucznia formach, sposobach i okresie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz wymiarze godzin, w którym poszczególne formy pomocy będą realizowane, dyrektor szkoły niezwłocznie informuje na piśmie rodziców ucznia/prawnych opiekunów ucznia - załącznik nr 3,
- W przypadku ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ustalone przez dyrektora szkoły formy, sposoby i okres udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz wymiar godzin, w którym poszczególne formy pomocy będą realizowane, są uwzględniane w indywidualnym programie edukacyjno-terapeutycznym, opracowanym dla ucznia na podstawie przepisów w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych albo przepisów w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w specjalnych przedszkolach, szkołach i oddziałach oraz w oś
- Zespół, na podstawie ustalonych przez dyrektora szkoły form, sposobów i okresu udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz wymiaru godzin, w którym poszczególne formy pomocy będą realizowane, opracowuje dla ucznia, z wyjątkiem ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, plan działań wspierających zawierający:
- cele do osiągnięcia w zakresie, w którym uczeń wymaga pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
- działania realizowane z uczniem w ramach poszczególnych form i sposobów udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
- metody pracy z uczniem;
- zakres dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia, o którym mowa w przepisach w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych;
- działania wspierające rodziców ucznia;
- w zależności od potrzeb, zakres współdziałania z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, w tym poradniami specjalistycznymi, placówkami doskonalenia nauczycieli, organizacjami pozarządowymi oraz innymi instytucjami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzież
- Zespoły utworzone dla uczniów mających jednorodne indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne mogą ć wspólny plan działań wspierających dla tych uczniów.
- W przypadku ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego zespół, na podstawie ustalonych przez dyrektora szkoły form, sposobów i okresu udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz wymiaru godzin, w którym poszczególne formy pomocy będą realizowane, określa działania wspierające rodziców ucznia oraz, w zależności od potrzeb, zakres współdziałania z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, w tym poradniami specjalistycznymi, placówkami doskonalenia nauczycieli, organizacjami pozarządowymi oraz innymi instytucjami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieżą uwzględniane w indywidualnym programie edukacyjno-terapeutycznym, opracowanym dla ucznia.
- Zespół dokonuje oceny efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej uczniowi, w tym efektywności realizowanych zajęć, dotyczącej:
- danej formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej – po zakończeniu jej udzielania;
- pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielonej w danym roku szkolnym – przed opracowaniem arkusza organizacji szkoły na kolejny rok szkolny.
- Na wniosek rodziców ucznia albo pełnoletniego ucznia, a także na wniosek nauczyciela prowadzącego zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze lub zajęcia specjalistyczne, a w przypadku klasy terapeutycznej – na wniosek wychowawcy klasy, zespół dokonuje oceny efektywności tych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej przed upływem ustalonego przez dyrektora szkoły okresu udzielania danej formy pomocy.
- Dokonując oceny zespół określa wnioski i zalecenia dotyczące dalszej pracy z uczniem, w tym zalecane formy, sposoby i okresy udzielania uczniowi dalszej pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
- Na podstawie oceny dyrektor szkoły decyduje o wcześniejszym zakończeniu udzielania uczniowi danej formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
- Zespół podejmuje działania mediacyjne i interwencyjne w sytuacjach kryzysowych.
- Spotkania zespołu odbywają się w miarę potrzeb, minimum trzy razy w ciągu roku szkolnego.
- Spotkania zespołu zwołuje osoba koordynująca pracę zespołu.
- Rodzice ucznia mogą uczestniczyć w spotkaniach zespołu.
- O terminie spotkania zespołu dyrektor szkoły informuje rodziców ucznia - załącznik nr 4,
- W spotkaniach zespołu mogą także uczestniczyć:
- na wniosek dyrektora szkoły – przedstawiciel poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej;
- na wniosek rodzica ucznia – inne osoby, w szczególności lekarz, psycholog, pedagog, logopeda lub inny specjalista.
- Osoby biorące udział w spotkaniu zespołu są zobowiązane do nieujawniania spraw poruszanych na spotkaniu zespołu.
- Zespół zakłada i prowadzi kartę indywidualnych potrzeb ucznia. Karty nie zakłada się dla ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
- Karta zawiera:
- imię
- nazwę szkoły oraz oznaczenie grupy lub oddziału, do którego uczeń uczęszcza;
- informację dotyczącą:
- orzeczenia o potrzebie obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego, orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania lub opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej – z podaniem numeru i daty wydania orzeczenia lub opinii,
- potrzeby objęcia ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną stwierdzonej w wyniku przeprowadzonych działań pedagogicznych
- zakres, w którym uczeń wymaga pomocy psychologiczno-pedagogicznej z uwagi na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne;
- zalecane przez zespół formy, sposoby i okresy udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
- ustalone przez dyrektora przedszkola lub szkoły formy, sposoby i okresy udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz wymiar godzin, w którym poszczególne formy pomocy będą realizowane;
- ę efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
- terminy spotkań zespołu;
- podpisy osób biorących udział w poszczególnych spotkaniach zespołu.
- Informację będą realizowane, wpisuje do karty dyrektor szkoły oraz umieszcza datę i podpis.
- Po każdym spotkaniu zespołu kartę przedstawia się dyrektorowi szkoły.
- Kartę dołącza się do indywidualnej teczki ucznia objętego pomocą psychologiczno-pedagogiczną wraz z dokumentacją badań i czynności uzupełniających prowadzoną przez pedagoga szkolnego.
- Po ukończeniu przez ucznia szkoły oraz w przypadku przejścia ucznia do innej szkoły rodzice ucznia albo pełnoletni uczeń ą dokumentacji pozostaje kopia karty.
- Za zgodą rodziców ucznia dyrektor szkoły, do której uczeń uczęszczał, przekazuje kopię karty do szkoły do której uczeń został przyjęty - załącznik nr 5
§ 9.
- W szkole powołano zespół do spraw organizacji pomocy psychologiczno – pedagogicznej w szkole.
- Do zadań zespołu należy koordynowanie organizacji pomocy i związanej z nią
- Procedury organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej wchodzą w życie z dniem ogłoszenia.
Załącznik nr 1
do Procedury udzielania
pomocy psychologiczno-pedagogicznej
................................................. …………………………………………..
(pieczęć szkoły) (miejscowość, data)
ZARZĄDZENIE NR …..
Dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Sandomierzu
z dnia …………………….
W SPRAWIE UTWORZENIA ZESPOŁU DO PLANOWANIA
I KOORDYNOWANIA UDZIELANIA POMOCY PSYCHOLOGICZNO –
PEDAGOGICZNEJ
Podstawa prawna: § 19 ust. 2 pkt. 1 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U 2010 nr 228, poz. 1487).
§ 1
Powołuję zespół planujący i koordynujący udzielanie pomocy psychologiczno-
Pedagogicznej dla …………………………………………………………………………………,
(imię i nazwisko ucznia, klasa)
która/y ze względu na potrzeby rozwojowe wymaga objęcia pomocą psychologiczno- pedagogiczną.
W skład zespołu wchodzą:
L.p. | Nazwisko i imię | Funkcja |
1. | Koordynator prac zespołu | |
2. | ||
3. | ||
4. | ||
5. |
§ 2
Zespół powołuję na czas od ……………………………. do …………………………….
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życiu z dniem ogłoszenia.
……………………………
(Podpis dyrektora)
Załącznik nr 3
do Procedury udzielania
pomocy psychologiczno-pedagogicznej
................................................. …………………………………………………….
(pieczęć szkoły) Miejscowość, data
INFORMACJA DLA RODZICÓW (PRAWNYCH OPIEKUNÓW UCZNIA)
Pan/Pani.....................................................................................
(imię i nazwisko rodzica/prawnego opiekuna ucznia)
……………………………………………………………
(adres zamieszkania)
Podstawa prawna: §26 ust 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U 2010 nr 228, poz. 1487).
Niniejszym informuję, iż dla..........................................................................................
(imię i nazwisko ucznia)
zostały ustalone następujące formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej, która będzie realizowana w okresie ...............................................................................................
1. w wymiarze ............ godzin tygodniowo (w............................ w godzinach ........ – ........ )
2. w wymiarze ............ godzin tygodniowo (w............................w godzinach ......... – .........)
3. w wymiarze ............ godzin tygodniowo (w............................w godzinach ......... – .........)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna będzie realizowana w następujący sposób:
.............................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................
Procedury organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej są dostępne na stronie internetowej szkoły: www.sp1.sandomierz.pl
Proszę o wyrażenie zgody na udział ucznia w wyżej wymienionych formach pomocy psychologiczno-pedagogicznej – załącznik do niniejszego pisma, w terminie 7 dni od otrzymania pisma.
…………………………………..
(podpis dyrektora)
Załącznik nr 2
do Procedury udzielania
pomocy psychologiczno-pedagogicznej
………………………………………….. ………………………………………………
(pieczęć szkoły) (miejscowość, data)
ZARZĄDZENIE NR …..
Dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Sandomierzu
z dnia …………………….
W SPRAWIE UTWORZENIA ZESPOŁU DO PLANOWANIA I
KOORDYNOWANIA UDZIELANIA POMOCY PSYCHOLOGICZNO –
PEDAGOGICZNEJ
Podstawa prawna: § 19 ust. 2 pkt. 1 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U 2010 nr 228, poz. 1487).
§ 1
Powołuję zespół planujący i koordynujący udzielanie pomocy psychologiczno- pedagogicznej
dla …………………………………………………………………………………,
(imię i nazwisko ucznia, klasa)
posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego/orzeczenie o potrzebie
indywidualnego obowiązkowego przygotowania przedszkolnego/opinię poradni
psychologiczno-pedagogicznej*
*niepotrzebne skreślić
W skład zespołu wchodzą:
Lp. | Nazwisko i imię |
Funkcja
|
1. | ||
2. | ||
3. | ||
4. | ||
6. |
§ 2
Zespół powołuję na czas od ……………………………. do …………………………….
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życiu z dniem ogłoszenia.
…………………………………
(Podpis dyrektora)
ZGODA RODZICÓW/ PRAWNYCH OPIEKUNÓW
NA UDZIAŁ DZIECKA W ZAJĘCIACH W RAMACH POMOCY PSYCHOLOGICZNO –
PEDAGOGICZNEJ
Wyrażam zgodę na udział mojego dziecka
……………………………………………………
w zajęciach organizowanych przez Szkołę Podstawową Nr1 w Sandomierzu
w ramach pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
Oświadczam, że zostały mi przedstawione procedury organizacji pomocy
psychologiczno-pedagogicznej oraz formy, sposoby i okres jej udzielania.
…………………………………
( podpis rodzica/ opiekuna prawnego)
Sandomierz, dnia ……………………………
Załącznik nr 4
do Procedury udzielania
pomocy psychologiczno-pedagogicznej
.............................................................. ................................................................
(pieczęć szkoły) Miejscowość, data
.....………………………………………………………..
(imiona i nazwiska rodziców prawnych opiekunów)
ZAWIADOMIENIE
(PISMO ZAPRASZAJĄCE RODZICÓW/PRAWNYCH OPIEKUNÓW
NA SPOTKANIE ZESPOŁU)
Podstawa prawna: §26 ust 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U nr 228, poz. 1487).
Szanowni Państwo,
uprzejmie informuję, że w dniu …………................. o godz. …...... w Sali nr ….. odbędzie się w szkole spotkanie zespołu nauczycieli i specjalistów, który dokona analizy sytuacji rozwojowej i edukacyjnej Państwa syna/córki oraz ustali zakres pomocy psychologiczno-pedagogicznej, która będzie mu/jej udzielana.
Zadaniem zespołu jest planowanie i koordynowanie udzielania pomocy psychologiczno–pedagogicznej Państwa dziecku w szkole.
Zapraszam do uczestniczenia w spotkaniu oboje lub jednego z rodziców (prawnych opiekunów).
Proszę o potwierdzenie obecności u wychowawcy lub dyrektora szkoły. Jeżeli Państwo nie będą mogli w spotkaniu uczestniczyć, informacja o ustaleniu form pomocy wobec syna/córki zostanie przesłana na piśmie na adres domowy.
W sytuacji, kiedy uznacie Państwo, że w spotkaniu zespołu powinny uczestniczyć jeszcze inne osoby (lekarz, psycholog, pedagog, logopeda lub inny specjalista) należy zgłosić dyrektorowi wniosek w tej sprawie.
Z poważaniem
...............................................................
(podpis i pieczątka dyrektora szkoły)
Załącznik nr 5
do Procedury udzielania
pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Sandomierza, dnia ……………………………..
ZGODA RODZICÓW/ PRAWNYCH OPIEKUNÓW
NA PRZEKAZANIE KARTY INDYWIDUALNYCH POTRZEB UCZNIA DO SZKOŁY
W KTÓREJ UCZEŃ BĘDZIE KONTYNUOWAŁ NAUKĘ.
Wyrażam zgodę na przekazanie karty mojego dziecka
……………………………………………………
( imię i nazwisko ucznia )
do szkoły
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
( nazwa szkoły do której zostanie przekazana karta )
…………………………………
( podpis rodzica/ opiekuna prawnego)
Data przekazania karty:………………………………….
· orzeczenia o potrzebie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego, orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania lub opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej – z podaniem numeru i daty wydania orzeczenia lub opinii,